fredag 9 juli 2010

I have a dream........

Årets hittills varmaste dag, Hörby 28 och här hemma 29.7. Vad gör man då? Jo åker till Hörby och träna hund. Är man klok eller?  Där var åtminstone lite svalare
Faktum är att tiden är bokad redan i januari månad, och inte hade jag en tanke på att det skulle bli SÅ varmt. Men jag är så nöjd med Swea trots värmen jobbade hon intensivt, glad och pigg.
 NU har vi lite att jobba med för idag visade vi förmodligen alla fel vi kan, men det är ju iof bästa tillfället att göra fel när man har en som vet hur vi ska gå tillväga för att rätta till det. Så kände jag inte innan, men har efterhand lärt mej att det är mänskligt (även hundligt) att fela. En sak till som har varit svårt för mej är att ställa alla dessa korkade frågor som jag inte kan hitta svar på, men nu går det inte att stoppa mej, frågar innan jag hunnit tänka. ( Finns ju inga dumma frågor)
Swea förstår ibland inte vad jag menar och då är det upp till mej att verkligen var tydlig. Och så har vi det här med belöning, så mycket att tänka på , VAD belönar jag, HUR, NÄR och VAR belönar jag och viktigast: vad vill Swea HA som belöning....Plötsligt tycker hon ju att snörbollen är väldigt kul, då ska hon givetvis ha den  NÄR det bli RÄTT. Kan ju även använda den som retning när exempelvis tempot är för långsamt, lite som haha du kan inte ta den. För är inte tempot bra då missar man belöningen eller hur, tänk så logiskt men ack så svårt att få till. Matte har en del att hålla reda på och ibland blir det virrvar i huvudet. Nu har jag skrivit en LÅÅÅÅNG lista, en komihåg grej.  Ska även försöka få till ett schema så träningen inte bli på måfå utan planerad.  Och jag ska inte heller tjata ihjäl min pigga lillla tös.
  Kan tyckas lite korkat med allt detta men jag säjer som Martin Luther King " I have a dream"

3 kommentarer:

Carina sa...

och du kommer att fixa den!!!!!! vi har sommarlov orkar inget alls känns det som. Längtar till onsdag då jag får tragga öronen av dig=)

cockettsriccardo sa...

Hade ni hatt på er!
Har sett hattar -solhattar för hund och jag tror nog matte kanske med skulle behöva i värmen vi drog till Åhus.
Ha det gott i värmen.
Vov vov Ricco & Towe

Marie sa...

Oj, vad flitiga ni är som tränar i den här värmen!!!