måndag 7 mars 2011

Jackis vägran

Träning.
Igår tränade vi här hemma Swea var hur jätteduktig som helst, hon gick hela 20 steg jättefint, i fredags stegade vi till 10-12. Igår var hon helt enkelt supertaggad sånt jädra ös i henne, så vi kunde verkligen "suga" på karamellen.
Hon är också lik sin mormor en riktig retsticka mellan varven, leker ta mej om du kan leken som är så kul. tycker hon. Inte jag, men kan inte hålla mej för skratt när hon drar igång.
 Jacki var också på bushumör . Nelli väldigt dämpad, men det slog mej plötsligt att fodervärden nämnde löp runt nyår, kanske en anledning.
 Idag var vi hos Lisbeth o Lotus. Jag har bestämt att jag orkar inte ha alla hundarna med så det var Nelli och Swea som drog längsta strået.MEN en viss liten Jacki lyckades smita ut och in bilen och bara vägrade att rubba sej så mycket som en mm. OK följ med då.
Och klart hon ville ju bara visa hur flitigt hon har tränat i vinter, hon var duktig och hade riktigt mysigt på kisserundan med alla hål i stengärdet som hon skulle köra in nosen i.
Swea uppförde sej exemplariskt enligt Lisbeth bättre har hon inte sett!!. Lika vild och galen som igår men lite mer fokus
Nelli förvånade mej verkligen med lite mer glädje och bus, kanske min tanke om att busa och leka mycket kan lura lite lydnads moment i henne. Hon var mycket gladare och jätte villig till att kampa,  hämta bollen och godis ja det säjer hon absolut inte nej till. För hennes del blir det framöver mest lek och bus för jag vill "väcka" henne och kanske kan få en lite stillsammare variant på Swea. Jag älskar Sweas typ hon har en härlig livsglädje och jag tror hon älskar våra träningspass, kunde Nelli bara få en liten liten del så blir jag så glad.

4 kommentarer:

Carina sa...

Tror du tänke rätt rätt angående Nell. Leka fram lusten se att initativ och busighet belönas helt enkelt livsglädjen och lusten tillbaka. Pratade med Mamma idag nu har snart Muffins varit hos dem i två månader och nu vill hon busa och leka vågar ta för sig mer.Till pappas stora gläjde han älskar busa med hundar. Nell har ju trots allt inte varit tillbaka så länge och varit hos din mamma lite också. Ge det lite tid

Eva sa...

Jag kan inte låta bli att jämföra lite mellan Swea och Assar! Hon verkar ju ha lite samma intensitet och livsglädje.
Så jag hoppas att han, när han nu faktiskt börjar kunna koncentrera sig lite mer, ska börja tycka att träning är det roligaste som finns! Och jag ser redan att han lyser när vi tränar våra enkla "Här!" (vårt "hit") och "Stanna!" och så'nt.

Madde sa...

Tack för den fina kommentaren i min blogg, jag håller med om att jag har en fin hund. Tycker det är så kul att läsa i din blogg om hur ni tränar och är duktiga. Nu är jag inte alltid så duktig på att kommentera i bloggar men jag läser domi stort sett dagligen. / Madde

Freja Phaléne sa...

Snyggt hinder! Vad duktig du är =)