torsdag 18 augusti 2011

lingonröda tuvor

Aldrig har jag sett så mycket lingon, stora röda härliga bär som ska bli till sylt. Förra året hittade vi detta stället, men då var det gott om blåbär. Man  kunde sitta på samma plats länge och bara plocka.  (Tyvärr hade jag ingen kamera med i skogen) Plocka bär, svamp är så kul, nästan  lika roligt som att träna hund.
 Imorgon styr vi mot Hörby för att träna för Mona Kjernholm, Swea och jag. Så nu försöker jag planera vad vi ska träna och om jag har någon ny konstig fråga som jag inte kan finna svar på.
 Tror vi fortsätter med de raka sitten,  snabba ställande och läggande och lite fjärr om vi orkar med allt.

4 kommentarer:

Heléne sa...

Jösses vad med lingon!!!!
Det är annat än de glesa tuvor vi går förbi här på västsidan.
Smaskigt gott med egentillverkad sylt + kantareller.

Katarina sa...

Skogens röda guld - härligt!

Anonym sa...

Å va mycket lingon! Finns ju inget bättre än hemgjord lingon sylt.
Ha det gott

vov vov Ricco & Alfons & Towe

Sandra sa...

WOW!!!! det var inte lite det.