onsdag 4 januari 2012

Även idag

har vi tränat.
Det såg inte så hoppfullt ut i morse, regnet vräkte ner och det blåste aningen för mycket.
 Istället testade jag julklappen som jag skulle fått förra julen som blev en spis istället!?
 Bakade bullar till semlor och vanliga (till smör och ost). Gubben är fullkomligt galen i semlor ska ha det alltid.
  Istället för att gå ut i ovädret tränade vi inne, medan det jästes och gräddades. Det är himla bra för övningar som slipar teknik. Både Jacki och Swea tyckte det var kul.
Candy stod bakom gallret och fullkomligt skrek "jag med". Alltså lite övningar med Candy, gäller att smida medan järnet är varmt som det heter. Grejen med Candy är att det går inte att pressa henne, så länge vi håller oss till det roliga som hon kan och vet att blir rätt så är hon glad. Det vankas ju "mellor" vet ni.
  På eftermiddagen blev det bättre väder så en doggywalk i skogen, det var riktigt skönt med lite luft efter förmiddagens inomhusarbete.
  Så nu känns det som om vi är igång och tar ordentliga tag för att uppnå målen för i år.
  Annars har det ju mest sett ut så här hos oss senaste tiden


Som slutar med att envisast vinner    Å gissa vem det är
Helt rätt Swecia





 Dessemellan har det sett ungefär så här ut


  Sonen har efter att vi tjatat var gång vi haft "kontakt"      vi vill se bilder, skickat några. " så nu vet vi hur det ser ut i Australien ???




Eller så här

Med  denna bilden sa han"här parkerade vi"       ?





Från Fare Island   Förmodar det är en dingo då det ska finnas gott om dom där (har jag läst mej till)


Snyggt på ett av deras boende

Och här har vi honom himself, vad han nu tittar på det förtäljde inte historian



3 kommentarer:

Carina sa...

efter mamma såklart=)

Eva sa...

Vilken underbar slapparbild!
Och fina från Australien också.
Stackars A tycker aatt vi gjort för lite i allt regn så nu ikväll började han bl.a krypa när vi var ute;D

Malin sa...

Gott med hemmagjorda semlor och underbara bilder! Jag var i Australien en gång för 100 år sen, slutet av 80-talet och var där i 3 månader. Underbart land! Fick med mig en schafer/dingo korsning hem som jag köpte loppbiten, 6 v gammal i en djuraffär. Ja, jag vet, var knäpp redan då men var ju tvungen att rädda honom. Han blev 13 år.
Kram