torsdag 9 augusti 2012

återfall

Kan man tro, jag vet: jag ÄR dålig på att blogga. Men nu finns det anledning, min stackars data genomgår en mindre eller kanske t.o.m. större operation, den mår inte bra.  Och det kan ta sin lilla tid, personen som ska fixa den är ................. = tar god tid på sej.

Ja så är det, nu lånar jag gubbens, passar på när han inte är hemma.
 Det händer inte så mycket, men det ska hända mer nu framöver.
I måndags gjorde jag och Swea allmänlydnads passet, läge för lite skryt här, mvg på allt utom sitta kvar 1-2 min med störning. Hon stannade kvar men tyckte det var tråkigt och la sej ner, så det blev vg.  Detta är iof inga svåra saker man gör, utan precis vad det heter "allmän lydnad". Man ska komma på inkallning, med och utan störning, sitta i bilen med störning utan att föra liv, kunna bli visiterad av matte och någon annan.Nosarbete, Stanna vid kommando ja lite annat smått och gott. Ett valfritt moment där vi valde, skall.

Så mao är vi redo för höstens övningar, som börjar den 28/8. Spännande, jag har inte gått kurs på flera år och ingen med Swea. Vi har tränat så mycket själv att det har inte kännts nödvändigt.
Vi var på klubben igår, lite försiktig träning med Swea som höll bra.
 Jacki som nu löpt klart och haft lite vila, superbra, verkligen duktig. Hon är härlig när hon är på det humöret, underbaraste lilla hundelände JACKI.
Liten pratstund på altanen med planering av skott träning OCH det är fler än jag som vill ha den sortens träning  så nu blir det nog av YES.
Fundera på att börja spåra lite mer igen, personspår
Ska vi gå lägreklass spår i stället för sök, så får vi träna, spåren där är 1000m och en himla massa apporter, 7 eller 8. Sök ä rmycket roligare men då måste jag ha några figgar, och det kan ibland vara svårt att få till. 

 Idag har jag fått 2 små burkar med små, jättesmå piller som jag verkligen önskar ska få Swea i form, hon har inte ont längre men det är något som inte stämmer.
 Tillslut så stickar jag fortfarande och min cocker filt är inte färdig då jag börjat med en annan som ska bli en julklapp. Och jag som inte gillar julen, så givetvis så jäklas den här julklappen, jag stickar 10 varv, river upp 15, ja något ditåt. Bilder kommer förmodligen senare,   när min data repat sej
  En bra dag på er!!!


Inga kommentarer: