torsdag 22 november 2012

Jösses!!

OTROLIGT är det verkligen så länge sen sist vi bloggade! Ja ni får ursäkta ska försöka bättre mej, men just nu är det massor på G  här.
 Sovrummet är på sluttampen med LITE tur flyttar vi in i helgen, vilket jag röstar på. Swea vill ha sin valplåda............
Det blir full upp imorgon med, om jag inte ska "hålla spiken" eller leta förlagda verktyg vilket tycks vara min lott. Sen har jag ett stort ansvar!! det är jag som ska se till att listerna blir rätt  tillsågade, och så ska gardinerna sys. Ja jag har inte hunnit.
Igår var Lotus och Lisbeth här eftersom Swea inte får åka bil nu så träffades vi här och gick en sväng till Tjuvastenen innan vi tränade.
Jacki sprudlade av energi och träningsglädje ibland tror jag hon känner sej som valp, lilla tokstolle. Men det är bra fortsätt så tösen lilla, den 9:e bär det iväg för att tävla officiellt i rallylydnad för första gången.  Det är massor av hundar anmälda över 60 om jag inte minns fel.

På kvällen styrde vi till Lund för sista gången denna terminen på uppfödarutbildningen, så nu har vi LOV, julvinterlov eller!? för vi ska inte igång igen förrän mars månad. Synd för det är roligt och intressant att lyssna, lära och ventilera sin egna tankar lite.

 Ämnet som ligger mej närmast mentalitet har vi avverkat nu i Genetik och avel.
 Ok här skulle nu komma en bild men tyvärr är mitt utrymme slut. Bildbevis på diplom i Anatomi och Genetik o Avel kommer.

SWEA RAPPORT
 Nu är det dygn 54 fattar inte var tiden tagit vägen. Det mesta är förberett förutom att valplådan ska skruvas ihop. Dyner, filtar o handdukar är tvättade och samlade på ett och samma ställe. Termometern framplockad dock inte använd än, men ska ta en temp för att kolla hennes normala temperatur i morgon.
 Hon äter vilt om man nu kan uttrycka sej så, galet matglad. Vilar mycket pigg på promenaderna som är mycket kortare nu, till Sweas stora missnöje. Totalt ointresserad av att jaga hjortar?!! men äta deras skit är super gott.
 Hon är om möjligt ännu större om magen, tung som rackaren.
 Idag känns det som om hon vill ha koll på oss hela tiden. JAG tror vår söta Swea tycker det är lite jobbigt att vara dräktig.

 
 

Inga kommentarer: