onsdag 3 april 2013

vinterbilder

 Här rullar det på som vanligt, går på kurs söndagar Swea o jag och det är bara så kul. En måndag har Jacki o jag varit med i träningsgruppen och DET är så himla BRA. Det blir fler måndagar, men nu kom ju påsken imellan

När vi inte är på kurs så promenerar vi och minst varje dag stöter vi på de här. Ja jag gillar dom inte, dom är inne på tomten äter på våra träd och buskar. Och sen kan jag inte ha hundarna lösa på grund av dom. Hjortarna är så vana att vi är i skogen att ofta står dom bara och tittar på oss. I den här flocken var det några med stora horn och jag vet att markägarna är rädda om just dessa.

 Men jag har hittat ett ställe jag har släppt hundarna på några gånger, och dom bara älskar det. Candy och Swea springer som galningar och Jacki letar diverse smådjur. Hon har inte lika mycket spring i benen som de andra längre.



 Mitt snömonster Candy
 Parhästarna Swea och Candy
 Luriga söta Swea
 Fundersamma Candy


 Och även finaste Jacki fastnade.
 Efter dom sprungit en bra stund, gick vi en runda, stannade och kollade utsikten
Nu togs dessa bilder förra veckan och sen dess har faktiskt snömängden minskat.

Annars händer det inte så himla mycket, jag stickar och stickar har ett nytt projekt förutom 5-6 eller 7-8 redan påbörjade projekt. Men det här nya är en ganska korkad sak som jag garanterat är ensam om att göra???  Det tar nog ett tag men ni ska få se  sen
  Sen har ju glömt att berätta  att  Nelli inte hade problem med köldkörteln, skönt! Och hon har gått ner 3hg  YYES!! 

  Har ni en stund över kan ni ju kolla in de söta vovvarna på cockersydvästs startsida
www.cockersydvast.com


  Och nu mina vänner det var de hela, nu säjer  vi genom Jacki
 

3 kommentarer:

Susann Larsson sa...

Så skönt att hitta ett ställe där man kan släppa dom. Det saknar jag verkligen. Det är inte riktigt det samma att släppa i hundhägnet vid Finjasjön, även om det förstås är bättre än ingenting. Men nackdelen är att vi måste ta bilen dit.

Eva sa...

Här vågar inte släppas inte... (Jo, Jepser har gått bra - förr. Nu när han ser o hör dåligt så vimsar han bort sig...)
Hjortar har vi inte, men rådjur som är mer tama än vilda! De verkar t.o.m. ha insett vad koppel är, för de kan springa undan mer när de ser lösa hundar. Tror det är nedärvt för vi hade en attans klok råget här för sådär 10 år sedan. Hon lärde sig t.ex. se om jag hade gallret i dörren till uteplatsen eller inte. Galler i - man kan lungt tugga vidare oavsett gapande jyckar. Galler ur - AJ då! Jyckar i koppel, bäst att sticka!
MYCKET spännande att få se vad du gör! (Här har jag inte hunnit börja mönsterstickning än. MÅSTE göra klart först:)

Anonym sa...

Såg dina vackra tröjor :) det är inget som du möjligtvis brukar sälja?
Vänligen Veronica