lördag 27 november 2010

NÄÄ inte idag heller

Ja rubriken kan gälla mer än en sak. Men det viktigaste, det blev ingen sökträning denna helgen heller. Lite snö och andra saker om sätter stopp. Synd  men jag kan ju se hur jobbigt det skulle va för mina hundar i snön
.
 Vi gick en ganska lång runda i skogen istället, inte en kotte ute i det härliga vädret. Jo faktiskt mötte vi vad jag minst av allt förväntade mej högt uppe i skogen, där det låg 1½ - 2 dm snö,  en cyklist!!. En del är inte riktigt friska är min tanke. Men andra sidan har man lov att ha sina intressen. Han tyckte säkert detsamma om mej, komma pulsande där med 3 galna hundar, vi såg ut som snögubbar. Snön lägger sej så fint på min jacka för att inte tala om min mössa, som är den skönaste jag har. Den är stickad i ullgarn och sen har jag tovat den och så är den mer modell som en hatt. Ser inte klokt ut men den är så skön, blir inte så varm i den modellen som i vanlig mössa.

Jag har ansträngt mej massor när jag försökte få lite "jullust". Är ju väldigt glad i att sticka
En stickad julgranskula, riktigt fin, tycker jag. Den hittade jag i min favorit garnaffär i Kristianstad
Helylle.  Nu har jag mönstret och kan rita egna motiv om jag så vill.
 Nästa "inte idag heller", jag skiter i ljusstakarna idag med, har ju tagit ett steg närmare jul   i julgranskulan........

5 kommentarer:

Sandra sa...

Jättefin julgranskula :)

Cykla i djupsnö låter lite väl jobbigt...phu!

Carina sa...

mina är äntligen på plats och 700 spänn fattigare för att ersätta eländet som inte funkade . Hur fxxn kan något gå i sönder i en kartong? Familjen är ju jultokig och jag är skitless på alla måsten.Fy vad jag gnäller men din julkula gjorde mig julglad den är jättefin. Vi ses imorgon om inte familjen får för sig att vi ska åka och ha trevligt på julskyltning=( Kramis

cockettsriccardo sa...

Va fin julkula.
Då brlir det lite nytt i granen i år.
Hoppas att jul lusten kommer till dej.
Kram Ricco & Towe

Eva sa...

Här är en till med brist på jullust...
Men ikväll har jag i alla fall varit på en halv konsert (ryggen pallade inte att sitta mer än 1.5 timme...).
Kulan är ju superfin!
Jag hittade korsstygnsbroderade i engelska fav.tidningen som också lockade en liiiten aning...

Susann Larsson sa...

Skönt att det är fler än jag som inte är så där jultokiga. Men julgranskulan var fin:)