onsdag 29 december 2010

Lite ledigt gör susen

Otroligt vad några dagar utan träning kan göra mycket. Swea var  fullkomligt hög av arbetslust igår, när vi gick ut för att träna. Svävade, gnydde och riktigt skallrade tänder. När jag la ut musmattan for hon iväg och innan jag hunnit fatta vad som hände så kom hon med den i munnen. Inte riktigt så det skulle va, meningen är att hon ska trampa på den ( lite tjuvstart på momentet som kallas "rutan"). Jag tog musmattan la ut den igen utan att säja något, och sen gällde det att va snabb med klickern, och visst det funkade hon vet ju hur det ska va.
 Ställande gick hur jäkla bra som helst det har varit segt, men kanske kanske med lite tur så börja det sitta.Hon är bara så otroligt härlig att jobba med.
 Jackis tur, ( vill bara nämna att då stod Swea där inne och tjöt) la ut musplattan precis som till Swea, vad händer, samma procedur som med Swea hon apporterar den,   Jacki tokstolle. Undrar om dom hade en överenskommelse, de där luringarna.
Jacki var också väldigt sprallig, rymde med bollen, skuttade omkring och va så lycklig.
Vi jobbade lite med ställande, sättande och läggande. Och lite fjärrdirigering som jag va ganska nöjd med.
 Därefter blev en promenad på 1½ timme lyckades undvika både byn och skogen, en tråkig runda men tyvärr inte å mycket att välja på nu i snön. Vi trivs ju bäst i skogen.
Idag har vi inte hunnit träna, min julklapp som skulle va en matberedare blev något helt annat som vi har hämtat och fått på plats. Men jag kan ju säja att det blir rätt skönt att slippa få ugnsluckan i handen de gånger jag använder ugnen.

1 kommentar:

Katarina sa...

Tack för kommentaren hos mig. Trösterikt att höra att hörömheten tydligen går i arv. Då är det kanske inte jag som har misshandlat Nanna ändå...
Det är allt bra synd om de som både ä hårömma OCH har lång päls.