måndag 5 september 2011

Flockens skojare

Här har vi honom Kåbegrabben "Skrutten" som han kallades, en liten ful och ranglig skit när han föddes. Född hos oss. Som växte och blev vacker häst inte så stor 149 cm i manken. På bilden är det jag som styr honom till vinst på Jägersro 1985!!!


Dessa bilder samma häst men min pappa som körde också -85
  Här kommer en annan liten pärla som jag och min kompis hade en massa kul med.
Westina, ett gotlandsruss som jag körde ponnytrav med. Inga större framgångar, men väldigt kul. Hon var lite av en utbrytardrottning, lyckades ganska ofta ta sej ut ur hagen.
Så en av mina absoluta favoriter
Gabriel, absolut ingen ängel,  han kunde vara väldigt elak, trots det milda,  söta utseendet. Han var hästen jag använde för att köra upp till min körsvenslicens. Upplysningsvis inte lättkörd, det fanns proffskuskar som inte ville köra honom. Men oftast kom han och jag ganska bra överens.
  Så hittade jag en bild till från karnevalen, som var i Vinslöv 1980
Inte så bra men visst ganska fin ändå. De här bilderna har jag fotograferat därför inte bästa skärpan.
  Så tillbaka till nutid
 Vi har en skojare här i familjen   JACKI  ( Något i stil med antingen är du dum eller gör du dej dum). Min lilla drömmare som går sin sina egna vägar, går på bilar och allt hon hittar. Idag slog hon nog rekordet, jag blev ganska paff.
  Jag hade förberett planen för vår träning satt ut koner till 2 rutor. Vi placerade oss rakt emot en med ca 20m avstånd. till vänster om oss fanns den andra 15m bort. Jag riktade in henne, hon var taggad till tusen, satt och stampade med framtassarna. Skummade lite i munnen ( tänkte väl på belöningen) och gnydde, så fick hon kommandot: framåt. WROOM   hon för iväg så gräset yrde, och girade vänster in i den andra rutan. En snopen matte, bara stod där...........
Jacki fuling, men jag tror jag vet anledningen, fast det tänker jag inte berätta ( en tränings hemlighet) kanske någon kan lista ut det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina hästar du har haft!

Sandra sa...

Wow!!! häftiga bilder...inte visst jag att du var en hästtjej oxå :) En kompis till mig klickertränar med sin häst...lite kul :)