torsdag 22 september 2011

UA!

Nelli o jag har varit på utflykt. Närmare bestämt i Näsum hos vet Martinsen. Där  Nelli blev ögonlyst UTAN ANMÄRKNING. Vi passade på att höftledsröntga och en veterinärbesiktning som även den var UA. Hon var mycket duktig men har varit väldigt avslagen och trött efteråt. Imorgon väntar ett annat stort äventyr för lilla tösen, något vi ser framemot och tror blir mycket bra.
 En sväng i vår hage med Swea som bara var så in i tusans positiv. 3  snygga skick till 2 olika rutor superbra.
Både vänster och höger halter har verkligen gått framåt. Hoppet nja det kommer nog det också. Inkallning med ställande börjar likna något. Fjärren var så mycket bättre idag än i måndags, MITT stora problem är att hon sätter sej inte upp om jag går mer än 1½-2m bort. Det är bara att kämpa på. Annars så har hon kommit på att jag vill att bakbenen ska vara på samma plats, innan stampade hon som en kanin, men vi har tränat mycket och varit noga med berömma bara de rätta tillfällena.
 Jag har fått en för tidig födelsedagspresent av träningskompisarna, och kan bara säja att Jacki o Swea älskar den.





Som ni ser! En jättefin gräsand den både piper och är mjuk.
 Eftermiddagen har varit trevlig med besök av Carina från Cool Cox, med sej hade hon sin fina Caspian och söta lilla Thea.Vi har alltid lika mycket prata om, tiden bara rinner iväg. Alltid lika kul att träffa er!
 Med lite tur hörs vi i morgon, med nya spännande händelser!?

3 kommentarer:

Carina sa...

Håller tummarna för morgondagen!Tack för som vanligt en supertrevlig eftermiddag som gick alldeles för fort. Gunilla gillade också ditt förslag;)

Malin sa...

Grattis till ögonlysningen och nu håller vi tummarna för höfterna! Hoppas ni får kul idag, avundsjuk jag blir på era träffar!
Kram

Anonym sa...

Hej!
Hur mkt väger Nellie? Är hon oxå ett matvrak? min Elsa kämpar jag för att få ned i vikt så jag ska kunna ställa henne...
grattis till vet besiktning!
(Elsa är ju halvsyster till Nellie, har oxå pedro till pappa)
MVH; Christina, Molly, Mindra och Elsa, Syringa Hills:
www.mindra-och-mollys.sida.se