torsdag 6 oktober 2011

tur till klubben

Förmiddagen tillbringade jag i stan, lite diverse smågrejor till sonen som åker till Australien om 3 veckor. Och givetvis kunde jag inte hålla mej borta från helylle.se, med tanke på presentkortet jag fick till min födelsedag. Nu ska det stickas vantar och en mindre sjal, i ett härligt garn som består av bomull,ull,nylon och silke. Det är japanskt och har så härliga färger. Jag gjorde en för några veckor sen och bara måste ha en till, är så skön att ha om halsen, har nästan alltid inomhus som utomhus något om nacken. Jag ett antal påbörjade projekt, märkligt men jag har alltid många stickningar på G
 Ikväll blev det en tur till klubben. Det regnade och blåste en del men vi trotsade vädret och åkte.
 Jacki var duktig, framförgåendet gick riktigt hyfsat. NU har jag ett nytt problem, ja nytt och nytt, hon har innan gått och segat lite väl långt bak, men nu är det snarare så att hon går för långt fram. Har väl igentligen varit medveten om det mycket länge men inte gjort något åt det. Så nu ska vi ta tag i det och i kväll kom jag på hur vi ska göra.  Aldrig är man nöjd här har vi jobbat som tusan för att få henne fram  och nu ska hon bak?? Hon har en mycket större arbetsvilja nu än för något år sen så det ska nog fixa sej, det gäller bara att trycka på de rätta knapparna.
  Swea galning, vi har inte tränat på, jag vågar knappt berätta det, en hel vecka! om jag inte räknar in lördagens sök.FY SKÄMS!!
 Det innebär att jobba med en fullkomligt explosiv Swea laddad till max, men hon kan tösen, hon kan skärpa sej mer och mer nu. Hon gjorde ett mycket bra pass. För det första inte tränat på många dagar, så fick hon vänta medan Jacki var på planen, och sen hade vi kurser båda sidor om oss, hon fixade det mycket bra idag. Som belöning var det kamp och lek med hennes fina gräsand som fortfarande är mycket populär både hos henne och Jacki.
 Jag pratade med Nellis husse och han är så nöjd med henne, och det känns bara så himla skönt, det värmer i hjärtat att höra honom berätta om henne.

1 kommentar:

Sandra sa...

ja fyyy skäms att inte träna på en hel vecka!!!...hrmf...själv får vi akutträna på baksidan inför dagens agilitykurs idag...fniss...erkänner aldrig vårt slarv...fniss...
Du är så otroligt flitig Kylle...vore kul att se er träna någon gång.