onsdag 5 oktober 2011

Hotell SCANIA





Sådär ja så var man hemma igen, visst är det skönt att komma hem. Jag har varit med gubben och lämnat panndelar till ett värmeverk i Norge. Jag har aldrig varit i Norge tidigare.
Här börjar trippen, hemma på väg
ut från vår tomt

Och här står Hotell SCANIA som ska vara vårt boende
 Vårt hus från hotellet

Då lämnar vi Östervång

Susar förbi Tollarp och sonens arbete
Efter många timmars körning så var vi i Norge här en av de många tunnlar vi åkte igenom denna var nog 2.9km
Påväg ut ur en tunneln


 Norge är vackert
 Jag gillar naturen
 den fina utsikten
Där fanns en typ av hus som jag tycker mycket men tyvärr inget av de fastnade på bild så det blev detta ustället. Kanske inte så dumt, ser lite halvfärdigt ut.
Jättefina gårdar som jag verkligen gillade men tyvärr hann jag inte med att fota, men denna är inte så dum

Jag saknade mina vovvar, med mej hade jag "finmuggen" där jag har Jacki, Candy och Frida att titta på
 och givetvis hade jag 

  
ett stickprojekt med, rundstickor precis som det ska va i Norge
Nu vänder vi hemåt

Och det går utför.

Vi har varit Raufoss 10 mil ovanför Oslo. Mycket fint, passerade flera skidcenter och dom berättade att det brukar vara väldigt gott om snö där. Och räknar med att den kommer om 3-4 veckor.
Inte helt omöjligt att vi tar en tur till sommaren men då utan Hotell Scania, som jag nog kan klara mej utan, ingen hit att sova i "överslafen" med känslan att man har näsan i taket.
 Och servicen var .....

Sen undrar jag också vem "hotellvärden skyller på när inte jag är med och saker bara plötsligt försvinner.



3 kommentarer:

Eva sa...

Har heller aldrig varit i Norge. Men nu blev jag avundsjuk:) Gillar så'n där omväxlande natur mycket. (Skulle ha svårt bo i Skåne med andra ord...:))
Din mugg är jag också sotis på och måste nog kolla mig omkring lite.

Anonym sa...

Vilken fin tur ni fick, skönt att komma hemifrån ibland, och jag har också funderat på vem dom skyller på när vi inte är med?
Kram Rebecca

Carina sa...

fniss det är konstigt att det alltid är en annan som gör av med deras saker. Tycker ju gått att värden kunde bytat slaf när han hade så fina gäster med sig;) Men skönt med en liten semestertripp ibland något jag inte skulle tackat nej till just nu. Blir nog tillbaka skick på rullen har beställt en annan nu. Lite billigare än din får se om den är något att ha. Kram