torsdag 22 mars 2012

motvind!!!

Jo så har det känts ett tag, inget har funkat. Vad gör jag då grubblar och grubblar, stickar och grubblar lite till . Istället för att ta tag i träningen så gör jag som strutsen
.
Träningen i måndags, var helt ok trots som överskriften säjer i motvind, och nu kändes det att  vi tagit stora kliv in i träningen, vår nya träningskompis med sin lilla vovve  och jag har kommit på ett koncept att få JACKI på rätt plats, inte 2 steg före mej.
 Det funkade så bra idag,  bara på några träningstillfällen är det stor skillnad. (Och gör jag rätt blir det ännu bättre). Tänk så kloka vi är. Och träningen är kul igen.
 T.o. m Candty vill va med lite, springa i agillitytunneln och hoppa några hinder gillade hon. Att hon sen belönade sej med en rejäl jakttur, var kanske inte lika kul för mej som henne. Ok hon kom till sist och var ganska slut, aningen skitig.
 Swea har också vänt och blivit lite, vad ska vi säja, mer samarbetsvillig igen.. Kanske har hon landat efter "daten". Hon visar att hon kan massor och vill ännu mer. MYCKET MYCKET NÖJD med dagens övningar, där fria följet kändes så otroligt fint.
  Det känns så skönt : vi är på g igen.

 Idag har jag träffat Ib o Nelli och det värmer  gott att se hur bra de trivs tillsammans. Husse som har fött upp tibbar, amerikanare och ägt andra raser. Han jagar med sina  hundarna  och han säjer "Nelli är den bästa hund jag haft"  Visst blir man glad, mitt lilla problembarn har verkligen hittat ett hem som är helt rätt för henne, det gör mej glad. Att solen skiner gör inte saken sämre.

 Ikväll ska vi på föreläsning på cockersydväst. En domare ska berätta vad domaren ser på, på utställning, kan ju vara bra att veta.

Inga kommentarer: