onsdag 20 oktober 2010

Mat

Ja det här med mat det är ett problem. Swea är ju dålig på att äta, förutom när det gäller godis.( vi kör på varianten: mycket träning = mycket godis = lite mer hull )
 Så jag köpte härom veckan högenergifoder till henne. Tanken är att det lilla hon får i sej ska vara lite kraftigare.
  Candy är ju också lite dålig på att äta ibland, men hon är inte precis mager så där är det inga problem. Jacki äter allt och är lite lätt överviktig ibland.
Problemet är att, för tillfället äter inte Candy och Swea vill inte heller äta, Jacki slukar sin snålt tilltagna portion på ett par sekunder. Candy går ifrån sin mat Swea går ifrån sin och äter Candys .JACKI äter sin och Sweas rejäla högenergi portion. Med andra ord en väldig obalans i matordningen här och det går inte att lämna dom i 5 sek. Man får vaka som en hök.
 Candy löper det är och det är anledningen till att hon inte äter, just nu. Hade planer på att para henne, hanen var vald och jag såg framemot det. Har hittat en så fin gosse. Men nu har jag beslutat att avstå, det blir ingen parning nu. Om det blir senare får vi se.
 För tillfället lägger jag mycket energi på  Jackis o Sweas träning.  Men de sista 2 dagarna har det varit lite dåligt på den fronten. Kommer inte ens ihåg vad jag gjorde igår som fick mej att stå över träningen......
 Men idag, har vi varit och tittat på Ankis, förlåt Pennis och Arvids valpar, så fina! väldigt jämna. Det gick inte att finna någon favorit. Men dom är bara 4 veckor hoppas jag blir färdig att åka och titta igen om 2 eller 3 veckor.
 Imorgon ska jag  försöka åka till Rinkaby och handla tyg för lite nya projekt................Och träna SKA vi.

2 kommentarer:

Eva sa...

Det där med mat...
Attans att det så ofta ska kinkas!
Här äts numer frukost bara ytterst motvilligt. Middag går något bättre.
Men jag har minskat, för det går åt MYCKET godis här just nu:)

Grabbarna boys sa...

Det där känner vi igen.
En som matvägrar, en som äter normalt och en som är konstant hungrig.
Dessutom är det tre olika sorters foder att hålla reda på!!