torsdag 14 oktober 2010

T-slinga.

Idag har jag varit på ett "möte", för mej ett väldigt viktigt. Jag börjar med att fråga om det finns t-slinga i lokalen, men nej. Då undrar dom om jag klarar mej utan, svårt då det är mycket brus och eko svara jag. Då visar det sej att det finns en dyna med t-slinga i, men på den  "sitter" redan  en av de "högre uppsatta " och det är den enda dom har.  "Men Ok jag kunde ju ta den då han hade sina hörapparater HEMMA". Hur jäkla korkad kan man bara få vara, ska han sitta där och få sin säkert feta lön och bestämma i olika ärende, och inte höra vad som sägs....
Undrar om någon annan vet att en sådan dyna fungerar bara med hörapparat, som då är i T-Läge.
I alla fall "kunde jag ju få den " men det var bara det att den fungerade inte..
 Att sitta på möte och lägga all energi på att försöka höra vad som sägs, det tar slut på mina krafter, jag som brukar "stänga" av när jag inte orkar med längre.( Hur mycket jag orkar beror ju på hur intressant ämnet är)
 Nästa gång ska jag boka in en skrivtolk, det är jag berättigad till men tyvärr glömmer jag att utnyttja det.

 NU skiter jag i detta och vilar en stund sen blir det hundpromenad................kanske, kanske lite träning!?

4 kommentarer:

Sandra sa...

Amen va fan! Ibland blir man mer än trött.

Grabbarna boys sa...

Håller med, fy vad trött man blir!!!
Ha det så bra.
Vov o kram!

Marie sa...

Suck, vad ledsen man blir över att det ska gå till så här. Dåligt att man inte har rätt hjälpmedel och att de dessutom inte fungerar. Förstår din uppgivenhet och trötthet. Hoppas att promenaden med hundarna fick dig att må lite bättre.
Kram!

Eva sa...

Nästan lite kul att jag läste detta just nu... På promenaden nyss läste jag på en anslagstavla om ett öppet möte om "tillgängligheten i Vantör".
Undrar om de fixat så'nt dit? Vore nästan värt att gå bara för att kolla:)
Hoppas verkligen att en skön promenad med tjejerna piggade upp!