fredag 4 februari 2011

dagens övningar

Det hanns inte med någon träning igår.  En massa annat blev fixat.
Nellie var hos vetten och blev vaccinerad, hon vägde 11.7 kg.
Jacki brukar ligga runt 12- 12.5 Candy  13.8 sist. Swea, ja vet inte men för nästan ett år sen 10 kg tro hon väger minst 1 kg till nu.

Vår vet. tillhör inte de som är speciellt talföra, en gång när jag var där med Swea o Twiggy mötte vi honom i gången och han sa helt spontant så söta dom är. Annars säjer han oftast inte mycket. men Nellie fick gott betyg i uppförande, hull och allt var helt jätte bra.
Idag har vi tränat det blev inga liggövningar, då vattenståndet här är som lägst ½cm  och högst 2-3 dm. Vet inte vad vi gör för ont men"syndafloden" som jag kallar den slipper vi aldrig när snö går. Den kommer uppe från åsen och rinner tvärs igenom vår tomt. Hade inte varit så besvärande om det funnits en bäck här året om. Men nu är det mest bara jobbigt.
 Swea är jätte toppad helt skruvad, men hon lyder och gör det jag ber henne om så det är bara kul att träna.
 Jag råkade kasta en dummies i"syndafloden" när jag belönade henne, så det blev en tveksam vatten apportering. Hon gick i och tog den men sen skulle den "dödas" och matte skulle absolut inte ha den. Lilla retsticka.
 Vi plockade fram en bräda för övningar vi gjorde i höstas det kom hon ihåg.
 Jacki tränade inkallning där vi ibland har problem med tempot, men idag bra!. även hon tränade på brädan men inte riktigt så som jag ville. En vatten apportering, avsikligt till henne och där konstaterade jag dom är inga vattendjur mina hundar. Men hon gick ut och tog den.
 Primadonnan Candy fick bäras över vattnet när vi skulle ut o gå. Hon är ännu mindre intresserad av bad än de andra

2 kommentarer:

Carina sa...

och mina vill inte bära men mer än gärna bada. Lyckan total hos Caspian bäken har tinat i ksogen och en del bad har redan intagits. Mattte dock mindre glad

Freja Phaléne sa...

Ja vi gör lite som vi vill där, ibland vill vi bära och ibland bada... Oftast inte samtidigt som husse och matte vill det... Phalénekramar!