måndag 27 juni 2011

Löp-andeband

Nelli har fått gå ett spår idag, ganska nöjd med henne förutom att hon jagade upp sej ett par gånger.  Får sätta mej ner och lugna henne och ta nya tag. Annars är hon ganska duktig men blir lätt störd av fåglar, hon är en fågelhund ut i klorna. Hon kan bli fullkomligt tokig om en fågel flyger förbi, ganska lik sin mamma.

Jag har varit en sväng på klubben, med mej hade jag Swea och Nelli. Lite baktanke då jag visste det var kurs och tänkte på den sociala biten för Nelli och störningen för Swea.
Swea var väldigt trög och avslagen har aldrig varit så innan, snacka om att bli ställd. Men det var inget att göra kan ju inte tvinga henne så in i bilen och ut med Nelli.

Nelli hade svårt att koncentrera sej var aningen stressad, men hon är ju inte så van att använda huvudet. Korta stunder var hon väldigt duktig, för att sen fullkomligt skita i mej. Kan kanske vara så att hon inte orkar koncentrera sej så länge, men det lär vi väl se framöver. Får ha lite mer hjärngympa med henne.
 Vi gick och tittade en stund på kursen som hade agillity, hon la sej ner liten stund för att sen fara upp när en hund kom springande förbi, och så höll hon på. När hon legat fint en stund så tyckte jag det var nog och så gick vi, för så himla kul var de inte att titta på dem.
 Jag satte in Nelli igen och tog ut Swea och se på tusan där hade vi medicinen, det var en helt annan hund jag plockade ut.
 Därmed fick vi tillslut till en bra träning.
Vi träffade en tjej med en röd cocker med samma pappa som Swea, verkar vara lika pigg och tjänstvillig som Swea är för det mesta.  Annars inte så många som säjer något till oss en anledning till att jag inte har så stor lust att åka dit, men nu ska jag bara.  Med lydnadsdebuten i sikte så har vi lite arbete framför oss Swea o jag
.
Hemma så blev det ett kort pass för Jacki med lite kryp och den svåra fjärren som vi trots allt fått lite bättre, skam den som ger sej. Jacki var jätteglad över att få träna lite.

 Så har vi då den här löp-andebandgrejen,   Först löpte Candy när hon slutade tog Swea över, nu innan Sweas löp riktigt är över så börjar Jacki, nu är det bara Nelli kvar undrar om dom drar igång henne också.

4 kommentarer:

Elon och Linus matte sa...

Detta med löp är ungefär som när vi kvinnor ska ha mens, oftast får flera det i familjen samtidigt eller också efter varandra. Visst är det konstigt ?

Eva sa...

Hoppas att du slipper få 4 som ska ""valpa" också:)
SV Tack för supporten om Nelli! Jag hade tur och hittade påfyllning för frysen, köttbullar och korv, til mycket bra pris så nu gäller det bara att jag kommer ihåg att ta med:)
Bestraffa försöker jag verkligen skärpa mig för att låta bli, även om det är svårt ibland. Nu gäller det nog mest att få ordentlig kontakt. Men den delen har ju blivit bättre iaf, så hopp tror jag finns.

Carina sa...

Skryt skryt skryt bara för att jag går och väntar på löp;) Ska till B imorgon och se om hon blir inspirerad av hennes löptik.KRam

becca & olga sa...

Ibland undrar man om de inte kunde passa in o löpa samtidigt allihopa :D