onsdag 16 februari 2011

Luring

De sista dagarna har jag märkt en förändring på Swea, hon äter bättre, tränar med  ännu mer glädje och är fullkomligt galen när hon belönas med en gammal babyblå "pipleksak". Hon far runt med leksaken och lurar mej och hon säjer kom och ta den om du kan.
Hon har väl iof inte varit ledsen vid träning och gjort ganska bra ifrån sej men ibland har det varit lite si och så med en del moment. Inte så att jag har direkt haft anledning att klaga, men nu märker jag att det har varit något. Kan det va att vi har börjat med sökträningen igen, märker ju stora framsteg där eller har hon varit lite skendräktig utan att jag  riktigt lagt märke till det.
 Så måndagens och tisdagens träningspass har varit kanonbra.
Även Jacki var duktig.
 Nellie, jag har försökt träna lite med henne, men det är inte lätt, vad kan hon igentligen??  Känns som om det är väldigt lite. Sitt går bra, ligg ja då slänger hon sej ner och rullar runt . Sitta ska hon bara framför mej och det är ju inte där jag vill ha henne. Hon verkar förstå vad klickern innebär men bjuder inte på något som Swea. Swea kör ju allt när hon inte vet vad jag vill och då kan jag ju fånga upp olika rörelser.   Så där har vi lite att jobba med.
 Igår smet hon ut, Gubben blev svett i pälsen och skrek NELLIE KOM HIT, så låg hon blev och tänkte inte alls komma. Jag lyckades få tyst på honom och satte mej ner och kallade lugnt på henne, då kom hon som ett skott.  Tur att man lärt sej lite på de här åren och insett att arg ska man inte bli i en sådan situation.

 Ingen träning idag då jag trodde jag skulle hosta ihjäl mej inatt. Tillslut fick jag ta den enda hostmedicin som hjälper, som får mej att sova gott och inte vilja vakna dagen efter. Mår dåligt hela dagen och vill bara sova, men av 2 onda ting....... Tänkte att om jag nu inte går ut i blåsten idag kanske det blir lite bättre.
      Avslutar med en bild på min vilda, galna,  världens bästa Swecia.

4 kommentarer:

Eva sa...

Jag tänkte direkt på As förändring när jag nu läste om Swea! Men han kan ju inte varit skendräktig...
Nu minns jag inte hur gammal hon är men kan ålderna var inblandad också tror du?
Roligt hon gör som nu i vilket fall!
Och det där med ilska - attans vad svårt det är att svälja ibland! Jag biter mig i tungan många ggr per dag:)

Carina sa...

Swea är helt klart din drömhund. Med henena har du det du slänge eftersträvat. Har jag inte rätt? Extra kul att det är egen uppfödning. Synd att Nellie inte fått rätt chans till positiv utveckling utan verkar snarare blivit dämpad. Hoppas det vaknar hos henne. Kram

Drömflocken sa...

Eva Åldern kan också spela roll hon blir 2 i mars
Carina Helt klart är Swea min drömhund, bjuder på så mycket. Jacki har aldrig bjudit på något men sen jag byte träningstaktik så är hon helt annan. Så med andra ord så har Nellie möjligheter hon med.

Freja Phaléne sa...

Ja du, vi är allt olika vi voffsar =) Men lika bra för det såklart!
Alla ni verkar vara supersköna typer tycker jag!!!
Phalénekramar!