tisdag 26 april 2011

Vad har vi gjort sen sist

Svårt att riktigt minnas vad vi har gjort, Givetvis var det träning med Lotus, Robin och Gertie i måndags. Candy fick följa med, det var länge sen sist och hon var lycklig att få träffa kompisarna.

 Swea sköte sej som vanligt, pigg och sprallig.
 Tisdag och onsdag hade jag lite hushållsarbete, handla och lite röj inför helgen.
 Torsdag var Jacki hos veterinären och efter det var vi allt lite dämpade. Jacki har några "knutor" som han tyckte vi skulle ta bort. Dom ska vi åka in och få borttagna på torsdag,  känns lite jobbigt. Men Jacki är jättepigg och glad. Och våra träningspass går så himla bra just nu.
 Och på fredagen visade hon verkligen hur duktig hon blivit, vi tränade sök. DET är det bästa Jacki vet, känns det som. Hon skötte sej utmärkt, det enda som går att anmärka på är att denna gången så var hon lite mindre intresserad av "rullen". Förra gången tog hon den hela tiden.
 Swea  har också börjat komma på rätt väg, inte SÅ försiktig gick nästan 20 m ut till en av figgarna ( som fortfarande sitter väl synliga. För Sweas del så skyndar vi långsamt, hon är ju inte så intresserad av att andra människor pratar med henne och än mindre rör henne. I fredags visade hon sej mer tillgänglig och norpade inte bara godiset och slank iväg utan stannade och lät dom klappa lite. Vi hade en härlig fredag och jag är så glad att vi får va med och trivs så bra med dom.
 Swea och Jacki är väldigt olika Jacki far på alla och gör djupdykningar i fickor om man inte är beredd, Swea  håller sej mer undan, men godis säjer hon sällan nej till.
 Vi hade Nelli med oss, och även hon fick ut och hälsa, skapar inga större problem för henne, men dofterna på marken var intressantare. Det är inte tänkt att jag ska träna sök med henne men dom tyckte att vi kunde ju ta ut henne lite. Tanken är trots allt fortfarande en egen matte/ husse till henne. Har haft annons på blocket men tog bort den, blir så irriterad på folk som inte har vett nog att presentera sej. Allt för många läser inte annonsen fullt ut.
 Nelli är en go och mysig hund, men jag är nu ännu mer klar över att hon ska vara ensamhund. Det är ett av mina krav.
 Annars har hon verkligen börjar bo in sej. Hon följer Sweas spår i vissa lägen. Swea tronar ju för det mesta i min säng. Och när jag ska iväg far hon  in där och lägger sej och numera med Nelli i hälarna. När Nelli blir trött på kvällen går hon in och lägger sej i min säng sidanom Swea.
 Lördag vad hände  förmodligen inte så mycket, jo vi fixade trädgården planterade några nya buskar i stället för dom vi drog upp.
 Söndag, hundpromenad på Hovdala med en massa cockrar och en eller annan golden retrivier och 2 andra modell mindre hundar. Det var Jacki och Candy som följa med  och som vanligt fanns kameran hemma.    Hemma igen blev det konstrunda, jominnsan vi besökte 1. Vi åkte till Maglehem och tittade in hos Curt Hilfon. Han har vi ju kört en del på den tiden vi hade taxi, men jag har aldrig sett något av honom.  Ganska snabbt var jag helt klar på att det var inte min stil. Men konstrunda har vi varit på i vilket fall som om än inte så många stopp, nej kvickt och lätt ska det va.
  Så mycket träning blev det inte, förutom i går kväll då var Swea fullkomligt tokig och tiggde om att få träna, så det blev en sväng ut i hagen. Och hon skötte sej, förutom att sitta kvar vid inkallningarna, det var inte det hon ville. Hon hade massor av spring i benen så det blev en svår övning, inte särskilt smart av mej att försöka SÅ svåra saker med en vild Swea
Ikväll blir det klicker kurs i H-hlm Nordskånska kennelklubben håller i den.

Inga kommentarer: