måndag 14 juni 2010

Regnfritt

Jodå det blev en måndag utan regn! Med andra ord TRÄNING, första på ganska lång tid.  Jag har kommit på att det är bara för mycket att ta alla 3 med, det är bara så svårt att välja bort någon. Tyvärr är det så att den effektivaste träningen får vi när bara 2 hundar är med. Tror vi ska försöka hålla oss där.
 Först ut Swecia, lite uppvärmning och lite hinder, skitkul tycker den spralliga tösen. Hon hoppar däcket utan problem, tunnel är nog favoriten. Den stängda tunnel eller säcken somvi  kallar den gick också bra. Lisbeth höll fröken och matte kallade och lyfte första gångerna lite på säcken så det blev en liten öppning. Inga större problem.
 Sen var det lydnad, och faktiskt kommer hon ihåg det mesta, riktigt bra tom. Men hon ser "bra o godis" som "slut" det måste vi jobba på.
 Belönar jag bara med ett "bra" så funkar det fint, godis då släpper vi allt och drar iväg, men kommer omedelbart när jag kallar. Men det är ju inte riktigt så jag vill ha det. Bara för att jag belönar  betyder det inte att "nu slipper jag undan". Där har vi lite att jobba med.........
  Candy tyckte agility var kul men tycker inte riktigt om säcken, hon går igenom men inte med nån större glädje. Annars funkar det bra och hon var väldigt lätt att styra idag.
Jacki rackaren, bra fritt följ som uppvärmning, lite slarvig sidoförflyttning, backar ganska bra. Full fart på den raka inkallning. Hoppapporteringen mycket bra.
Sen kom höjdpunkten hinder, hon tycker om det, har varit tveksam mot säcken men idag gick det jättebra.
Hon hade kul
 På onsdag är det agillityträning på klubben, tror jag åker dit.

3 kommentarer:

Carina sa...

Fler som höll på med agillity igår! Lowa älskade det precis som Sewa de brås nog en del på pappsen tror jag eller har de inte vett att bli rädda eller tveksamma=) Ses imorgon kram

Maria sa...

Så du har skaffat blogg, vad kul!
Vi ses på lördag, då kommer jag och Lufsen farande till dig. Tack gode gud att du ställer upp och klipper honom, börjar bli långhårig nu!
Vi ses snart

kram
Maria

Carina sa...

Tack snälla för att vi fick komma idag. Alltid lika trevligt hemma hos dig och tiden går allt för fort. Är bra sugen på att testa ditt erbjudande får fundera någon dag till .Kram