lördag 25 december 2010

Måste bara visa!

Helt klart mina favorit bland årets julklappar!!
Du kunde inte träffa mer mitt i prick ANNA, TACK snälla du!
 Hundarna fick nya fina ben och leksaker  av FRIDA.  Så nytt och fint att Jacki tyckte hon hade ensamträtt.  För första gången här så fick jag gå emellan, dom hade fått reda ut det själva om det inte hade handlat om Jacki o Sammi. Lilla pluttan ge sej på Sammi, men så är det Jacki bestämmer här.
Jacki är även min beskyddare hon låter inte Sammi komma nära om jag skulle va sjuk, de andra är ok. Fast gubben och sonen håller hon också borta.
 Vi har hunnit med en tur i skogen, som inte var det lättaste, det är otroligt med snö även inne i skogen, det går över knäna på mej. Problemet är att klubben här har skidspår och det är så lagt att var vi än går måste vi korsa det för att komma någon vart. Här är inte så inbjudande att gå på vägen, en 70-väg där alla kör för fort och nu med all snö lite trång. För att undvika skidspåret så går vi kors o tvärs inne i skogen där det inte finns stigar. Idag tyckte Swea det var jobbigt att vara den som spårade åt oss, det fick minsann matte göra själv. Det blev ett par kortare andningspauser.

3 kommentarer:

Eva sa...

Förstår du gillade den! Jättefin! Och sann...
Kul om lill-tjejen!
Hade liknande erfarenhet med min första amris, Dandy. Han ÄLSKADE mamma (bodde hemma då) som ofta gav mat och så. Men ATTANS om hon ville sätta sig på min säng när jag låg ner! Hade jag fötterna i golvet var det pk... Han GJORDE aldriog något men markerade mycket tydligt.
Inte helt ok, men man blir ändå liiite glad av så'na trogna jyckar:)

Marie sa...

Vilken fyndig skylt!
Ja, att plumsa fram i skogen är inte det lättaste nu. Fast det blir bra motion!
Ha en skön fortsättning på julhelgen.

Sandra sa...

Vilken bra text :)