måndag 27 december 2010

Tar det lite lugnt

Vi tränade lite igår, Swea var kanonduktig, kanske har hon fått smälta lite saker vi har traggat. Ett par dagar utan träning gör susen ibland, även Jacki  var jätte duktig. Båda var pigga och fulla av energi.
 En sväng i skogen, förbaskat jobbig runda valde jag, vilket slutade med en svettig matte som fick astma och var tvungen att vila flera gånger. Då jag inte haft så mycket astma de sista åren så givetvis ingen medicin med. En jobbig kväll, det tar hårt.
 Idag valde jag att ta det lite försiktigt efter gårdagens anfall, så en sväng till by, kaffe hos mamma och sen hem igen. ( Inget plumsande i snön idag)  Det svåra är att jag vågar bara ta en vovve med nu, det är halt och trångt på vägen. Den blev Swea som drog längsta strået då Candy fick följa med sist jag gick till byn. Hon gick lugnt och fint vid min sida väldigt duktig. Inne i byn på trottoaren fick lov att gå och snusa, lite avkoppling måste hon ha, och få koll på läget även i byn.
I morgon blir det ev en tur till byn igen och lite träning.

4 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Viist är det jobbigt att ta sig fram i snön.
Vi gick en runda häromdagen som tog nästan tre timmar.
I vanliga fall tar den ca en timme.
Ha det så bra.
Vov o kram!

Marie sa...

Ta det lugnt så du inte får fler astmaanfall. Kan vara nyttig träning för hundarna att ut och gå en i taget också.
Ha det gott!

Sandra sa...

undra om ett halvår utan träning oxå är bra...fniss

Eva sa...

Ja, ta det försiktigt!
Och jag förstår dig helt om bästa julklappen! Håller HELT med den texten:)
Liten tuffing, damen Jacki tydligen. Låter lite som min första, Dandy, som inte ens var helt bekväm med mamma i mitt rum när jag låg i sängen. TROTS att hon ofta gav mat och så...