fredag 16 september 2011

Polletten

Det går lite trögt med uppdateringar inte av någon annan anledning än jag. Det är segt och vet inte vad som skrivas, ni är förmodligen rätt trötta på att läsa om våra träningstillfällen och om hur duktiga eller luriga vovvarna är. Men vi tränar en hel del. Eller snarare massor.
 Igår var vi på klubben, den där socialabiten som jag är ganska dålig på, är inte alltid så social av mej. Nelli och jag satt och tittade på en av grupperna som tränade in ställande. Jag tittade och tänkte NÄÄ så gör man inte fel.fel.fel.
Så jag och Nelli gick en bit bort hon gick snyggt och prydligt vid min sida vilket inte tillhör vanligheterna. Så började vi träna ingångar, igångsättningar och tillslut stå, för plötsligt föll polletten på plats och JAG kom ihåg hur jag gått tillväga med Swea.  Och faktiskt så jo det är säkert det finns hopp för Nelli också hon är  bara inte riktigt så intresserad som Swea.
 Och då till Swea som gjorde ett jättefint pass, men det ska jag inte tråka ut er med

6 kommentarer:

Heléne sa...

Du tråkar inte alls ut oss med dina inlägg. Var och skriver ju vad hjärtat är fullt av ... och i ditt fall är det träning. Har du tänkt på att du inspirerar oss andra att göra något vettigt! Fortsätt du med ditt träningsprat!
Ha en trevlig helg!

Carina sa...

Tror jag snart kommer för lite extra lektioner hos dig så kanske min pollett också kan ramla ner=) Ser fram emot torsdag!

Drömflocken sa...

Tack Helene
Ta Caspian med Carina, kan va kul attse var ni står. Och än hur det är så lär jag mej en del av Mona.
trevlig helg på er båda

Grabbarna boys sa...

Ni tråkar inte ut oss ett endaste dugg.
Vi läser och lär oss av er fina blogg ju.
Håller med om att vi vill gärna läsa mer, mycket mer om er träning.
Ha en bra helg.
Vov o kram!

Sandra sa...

Det är INTE alls tråkigt att läsa om er träning och dina vovvars duktiga resultat. Jag tycker om att läsa om vad andra gör och inspireras av er....

Eva sa...

Håller med de andra!
Inte heller här tråkas vi ut. Även om vi här är på en HELT annan nivå (gäller matte så väl som hund...) så är det väldigt intressant att läsa om dina vedermödor. Ibland extra så när du berättar om problem o hur du löser dem. Det "peppar" verkligen mig som ibland har en tendens att ge upp med A...
Kram!