söndag 4 november 2012

kom nu!

Det är så länge sen jag bloggade ( förutom härom dagen) att jag knappt kommer ihåg hur det funkar här
Vill göra lite förändringar men det får komma senare. Jag har i alla fall äntligen blivit färdig att göra Sammi till vår ängel. Vi saknar henne, men livet rullar vidare, och på något vis har hundarna blivit lugnare. Kanske är anledningen att dom tyckte dom måste skydda vår Sammi som trots allt var lite till åren. Ja man vet aldrig och lär väl inte heller få veta.
 JAG har fullt upp med diverse saker och tyvärr tränas det inte så mycket som jag vill, men så småningom så sätter vi fart igen. Vi renoverar sovrummet och det tar sin lilla tid, och just nu ser det ljust ut, det finns ett datum jag vill ha det klart till, mer om det kommer längre fram. Någon vet redan.
 Ett annat projekt jag påbörjade för mer än 2 år sen är nästan klart, även det ska ni få mer om snart.

Imorgon blir det träning, tisdagkväll nästsista kurstillfället för i höst, har bestämt att anmäla till rallylydnad fortsättning som börjar i febuari, nej mars var det nog???  Ja det är inte lätt att bli gammal, har ju även hunnit fylla år under den tiden vi inte varit så meddelsamma.  Och kanske var det bästa födelsedagen vi får se.
Tisdag åker jag och kollar på spaniel och retriever prov med en kompis och Nellis husse, ska verkligen bli kul. Dock tänker jag inte ge mej på detta, men titta kan man alltid göra.

 Idag har det varit besök hos Jackis uppfödare Anki på Bright Dream's, där fick vi möta en liten 4 veckors sobelflicka ssåååå söt.

Swea, vårt monster Swea gör sina raider bland allt ätbart och icke ätbart. Pennor, suddgummi, munskydd, garnändar jag det är nog bäst om jag inte vet allt hon sätter i sej. Med lite tur är det övergående, dock kräver hon mer passning än en valp för tillfället.

Nu ska jag sätta mej och sticka lite.


2 kommentarer:

Eva sa...

Så nyfiket det blev här nu! :)
Även på dinas förändring se'n de miste Sammi. Säger som du, synd att man nog aldrig får veta.
Härlig bild på gänget!
Och så gör Assar high five till Swea-monstret! Samt beklagar att hans matte gömmer saker alltför väl oftast numer...:((

Carina sa...

Tur hon har plåtmage;) Blir inte så lite avis mysa valp vill jag med!!!!