måndag 5 juli 2010

Jodå vi hänger med

Såhär ser det ut här hos oss
 eller en dubbelveken Swea, (hon är ganska vig tösen)

 när vi inte latar oss så blir det lite lek med Sammi
 ser onekligen ut att va en intressant pinne
 Testar lite försiktigt

 går fint det här
JÖSSES!  Vad gör du? jag skulle bara titta!
 Jo lite lek och lite träning orkar vi med i värmen
Nu står t.o.m. jag ut med sommaren, längtar inte lika mycket till vintern längre. Har nog svaret på varför jag inte klarade värmen. Har inte mått särskilt bra på mycket länge och midsommarafton blev inget vidare,men nu finns det en förklaring till det och det bästa ÄR jag MÅR så BRA, har fått tillbaka min energi och framförallt träningslusten har kommit tillbaka. Nu kan jag vara utomhus även om det är VARMT. SÅ skönt...
Så nu tränar vi så gott det går i värmen. Swea är den som blir mest utsatt för min energi .Vårt problem med apportering kanske vi hittat en lösning på.  Hon greppar mycket villigare släpper inte alltid så fort jag rör vid föremålet.Vi strävar efter att jag ska kunna röra föremålet hon greppar utan att hon släpper, först på mitt kommando vill jag att hon släpper. Verkar som om en gammal strumpa var medicinen, hon vill kampa med strumpan och det gör vi, efter det så har hon fått bättre grepp. Kanske bara en tillfällighet nu de sista dagarna får se vad som händer.
    Lite träning i morgon blir det och på onsdag åker vi till klubben.
Jag ska också börja trimma Candy och Swea då jag har anmält båda till Tollarps inoff utställning den 18/7, börjar med Candy i morgon.
 Ja Candy min lilla primadonna, hon tycker om att bada i bäcken ( vi får passa på så länge där är vatten), men hon har sitt egna sätt. Riktigt "kärringdopp". Rusar ner till vattnet för att sen sätta sej försiktigt och "nästan" lägga sej ner så hon blir vått. Hon är alltid torr på ryggen när hon har badat. Det ser så kul ut. Min  madam Candy.

3 kommentarer:

Katarina sa...

'Madam Candy' - så sött! Låter som om hon liknar mig när det gäller att bada...lite försiktig.
Jag klarar heller inte värme - tycker egentligen att mulna sommardagar är bäst.

Carina sa...

Vad glad jag blir!!!!!

Marie sa...

Tack för din hälsning i min blogg. Jag har smygläst här någon gång tidigare och du har jättefina hundar. Jag ställer också ut en av mina hundar och den senaste veckan har jag trimmat lite varje dag. Jag ska till Tvååker nu till helgen så då måste ju min kille vara fin.
Ha det gott!