torsdag 8 juli 2010

Matvrak

Har tillbringat några timmar på stranden. Riktigt skönt, ja inte i vattnet, tror jag, det hör till saken att någon större badkruka än jag finns nog inte. Men jag tittade på det och det såg kallt ut( jag nästan frös lite).
 Jag läste artiklarna om (ja vad tror ni) apportering och bakdelskontroll som jag hittade igår. Läste riktigt noga och funderade en stund på vad stod där nu igen, läste en gång till. Sen kollade jag bara igenom det som jag tyckte jag behövde.
 När jag gjort det fick jag nästan myror i kroppen MÅSTE bara hem och testa....Som väl va så hade jag  mamma, min systeroch hennes tös med, så det blev en stund till där. Annars hade jag nog åkt.
 Väl hemma hade myrorna nästan gett med sej så lite annat blev gjort innan vi tränade. NU börjar vi få lite kläm på det hela.
 Har inte förrän i vintras förstått det där nån sa "att träna hemma i ex. köket" herre jösses inte kan man fnatta omkring i köket och träna lydnad.Tänk bara att kasta apportbocken på klinkers. Men jo! det har jag lärt mej.  Just nu jobbar vi på att "fånga"upp rörelser till bl.a backa, snygga ingångar och apporteringen. I vintras tränade vi inne för det var snö och kallt, nu gör vi det pga värmen....Och det går hur bra som helst, bara man lär sej dela momenten.
 Swea matvrak? nä det kan man inte påstå, nu mat vägrar hon igen, men kanske inte konstigt vi tränar ofta på kvällen när det börjar svalna av, och går det bra blir det massor av mellor. Kanske blir hon mätt på det.
Imorgon ska vi till Hörby och träna Swea och jag.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Här har jag två riktiga matvrak, som parkerar sig vid matplatsen och slänger bedjande blickar på mig titt som tätt. Det går väl an för Leia som är smal, men värre med Nanna som behöver gå ner ett kilo. Hade nästan önskat att hon hade matvägrat...

Drömflocken sa...

Swea är fullkomligt galen när maten kommer fram. Men sen ointreserad, mycket konstigt tycker jag

Carina sa...

Ja och du vet ju har jag har det med mina matgalningar som för ett herrans väsen innan de äntligen får något. Lowa börjar numera runt 16 för att påkalla uppmärksamhet att mat mat mat men inte innan 16,30 har jag bestämt. galning och inte nästansyserlikt.