söndag 18 juli 2010

outsider



Tollarps inofficiella utställning: Idag var det Candys tur att slå till i "vårat gäng".  " Vårat gäng" vet inte om jag kan säj så jag är ju inte lika flitig som övriga vad gäller utställning. Men ändå, det var väl ingen som hade tanke att CANDY skulle slå på stort idag en riktig outsider, tror jag. I allafall blev hon BIM  Fina lilla tös så snyggt visad av allas vår favorithandler LOTTA. Tack snälla Lotta! Det är så kul och fint att se er!
Här har vi Candys kritik:
Fem tik.Mkt bra utryck. Välburna öron. Ädel hals, Kvadratisk kropp, m bra sustans. Markerat förbröst. Ganska bra vinklad. Bra päls, färg.
Harmoniska rörelser Bra temp. Välvisad
 1:a HP i öppenklass
1:a BÄSTA TIK
 BIM
Swea inte lika bra.
 Här är kritiken:
Fem tik. Bra uttryck. Välansatta öron. Ädel hals, Nära kvadr. kropp m. bra substans. Bra kors.Ngt knappa vinklar. Tillr benstomme.För dagen ngt ur päls. Bra färg. Rör sej med bra steg men ngt bakhög för dagen trevligt temp. väl visad.
 1:a ukl
 pga den höga baken inget hp förklarade han.
Det känner jag igen för det sa en dansk domare om Candy i Tvååker för 2 år sen är det ett ärftligt fenomen eller?

Här har vi dom mitt "utställningsteam" mor och dotter

Nästa blir förmodligen Sofierro i september, då stannar Swea hemma, hon ska odla päls och få ordning på den höga baken.. Frida kommer med och ska försöka övertala Lisa. Och kolla hur vår Nellie utvecklas. Tiden dit gåt fort så det gäller att börja planera.

8 kommentarer:

Katarina sa...

GRATTIS Candy!

Sandra sa...

Grattis till båda två :) Fina vovvar!

Carina sa...

Jättegrattis. Candy är så fin!

Grabbarna boys sa...

Jättegrattis till Candys BIM.
Hon är verkligen fin.
Men jag kan ju tycka att Swea ser precis lika fin ut.
Kram!!

Susann Larsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susann Larsson sa...

Grattis! Dom är jättesnygga tjejer båda två.

cockettsriccardo sa...

Va roligt ett stort Grattis!
Tycker du har 2 (3) super fina hundar,
Så roligt att det gick så bra!
Jag önskar man hade varit en fjärdedels så duktig som Lotta är på att visa hundar en super duktig tjej som har så god hand med hundar. Då har du kanske fått lite blodad tand nu när det gäller utställningar?
Ha det gott!
Kram Ricco & Towe

Marie sa...

Grattis! Jätteroligt att det gick så bra! Outsider eller inte, fin är hon i alla fall! Jag ska nog också anmäla till Sofiero så då ses vi kanske där.