torsdag 5 augusti 2010

Hur lång tid?

Jag undrar hur lång tid det tar för en vacker, hårfager, sobelfärgad Swea som såg ut så här i maj
ser  ut så här i augusti
Att få tillbaka sin päls
Herre gud vad har jag gjort?!! Fördärvat min snygge Swea!! Jag lär bli varse om hur lång tid det tar för en sobelpäls att växa ut. Hade det varit Jacki eller t.o.m Candy så växer deras pälsar som ogräs, med lite tur kanske Sweas också gör det.  Hennes päls var så tunn, har fällt allt efter löpet, så jag tänkte nu åker den av. Hoppas på en tjockare och fylligare till våren, så kanske vi kan visa oss i ringen även om jag insett att Swea aldrig kommer bli en utställningsstjärna.
 Jag hade planer på vars en god macka med smörstekta kantareller, lite purjolök, salt och peppar till kvällsmat, ja kanske om vi delar lika så blir det vars 1½ kantarell, kan ju fylla upp med lök. Nä se det fanns inga kantareller på ställena här. Jag som inte tycker om att cykla, cyklade den halva kilometern bort helt i onödan. Nu blir det ändrade planer, hoppas jag får tillbaka min utlånade bil, har redan ont i baken så någon cykeltur till affären i byn vill jag inte vara med om.(2½km dit)
 En ny bild på uteplatsen som jag insett blir en alldeles utmärkt plats att träna hund på
 perfekt! Här ser jag hur det ser ut, från rätt vinkel..........behöver inte gå på loppis och leta speglar

8 kommentarer:

Malin sa...

Fy vad trist med pälsen! Här har Elsa förlorat sin päls under magen men tack vare en superbra och superdyr olja från apoteket så är den nu på väg tillbaka.
Något annat som tydligen är bra är Omega3 tabletter för människor, en om dagen, finns billigt på tex ÖoB.

Drömflocken sa...

Tack för tipset!

Carina sa...

Då har Lowa lite mer och tycker faktiskt groddoljan börjat ge lite resultat. Ja du får se på tisdag=) Perfekt att spegla sig i och träna för dig nu vet vi var vi ska åka och träna =)jag brukar fjanta mig framför skyltfönstrerna i byn när ingen ser=)

Sandra sa...

Här är det en som skall iväg och köpa Omega3 tabletter till hårlösa Freija :)

Grabbarna boys sa...

Vad tråkigt att hon tappat sin fina päls.
Gör alla tikar det när de löpt??
Hoppas den växer ut snabbt igen.
Uteplatsen blir superfin.
Ha det bra.

Marie sa...

Tråkigt med pälsen! Det är ju verkligen en enorm skillnad på så kort tid, men vi får hoppas att den växer som ogräs och att det därmed går fort!
Uteplatsen blir ju bara finare och finare!

cockettsriccardo sa...

Oj jag trodde knappt det var samma hund!
Trodde inte det tog så mycket på en tik när det löpte. Hoppas det växer ut fort!
Det blir jättefint hemma hos er!
Hälsa tjejerna!
Vov Ricco & Towe

Drömflocken sa...

Första löpet har tagit hårt på mina hundars pälsar. Candy (Sweas mamma såg likadan ut). Nu har jag iof klippt ner det som finns kvar till 3-4 cms längd, ihopp om att få en fylligare päls. Så riktigt så här illa som det ser ut var det inte innan jag fick tag i saxen. Men det kan vara rätt skönt med tanke på att vi ska förhoppningsvis jobba mycket i skogen nu i höst.
Har köpt Omega3 till den hårlösa damen