måndag 9 augusti 2010

bergodalbana

Vi har tränat på klubben idag, tillsammans med Lotus och hans matte. Här har vi Lotus med apporten.


 Jacki är lite piggare nu, har varit skendräktig och värmen är väl inte det bästa att jobba i. Men nu tycks det gå lite bättre. Hon var väldigt sprallig idag och ganska arbetsvillig. Rutan gick skitbra, vi gjorde hela momentet för 3:an.

Hopp med apportering gick bra
Annars mest bara bus och lek, denna leksaken tycker dom är jättemysig.
 Candy bara lek och lite frittfölj som  går bra (glömde fotografera henne hur kan jag)
Swea dagens överraskning hon gick kanonbra! Sån energi men börjar mer och mer förstå att man måste ta det lite lugnt.
Här attackerar hon leksaken, ett riktigt ordentlig tag i den.
Apporteringsövningarna börjar ge resultat
Se vad hon kan lilla tös som innan inte ville riktigt greppa.

 Duktig gumma
 Fria följet, inkallning och lite bakdelsövningar super bra.
Linföring måste vi  träna men det gick bra det också t.o.m språng som annars brukar jaga upp henne till bus och trams gick bra idag. Vi tränade ställande men det fick vi ta några gånger innan det blev lite bra.
 Idag är jag  jättenöjd obs jättenöjd för er som tycker jag har för stora krav. Vår  (min) envisa träning börjar förmodligen  (hoppas jag) ge de resultat jag strävar efter. Nu funderar jag lite...vad var Sweas mål i höst, nja vi har kommit ett steg närmare kan jag ju säja, det kändes inte så för 2 eller 3 veckor sen...... Vi har rena bergodalbanan här men så är det, de är ju inga maskiner de små liven jag jobbar med

2 kommentarer:

Susann Larsson sa...

Härligt när det går framåt:) Här känns det som det går baklänges. Anton kan plötsligt inte "ligg" och Victor kämpar jag fortfarande med att få till att gå fint i koppel. Det är ett jäkla slit. Börjar dock snart Unghundskurs hoss Annica i Adseke. Då blir det förhoppningsvis lite mera ordning på honom.

Carina sa...

Om du är nöjd då jäklar=) får väl se om det blir hemmel eller helvete för mig ikväll fniss. Ses imorgon