lördag 6 november 2010

Sök

En härlig dag skogen har vi haft, många härliga hundar (11 st tror jag) och förare ( 4 + jag). Jag tycker fortfarande att sökträningen är veckans höjdare. Och fortfarande gör Jacki o Swea framsteg. Swea har tagit ett JÄTTEkliv framåt, blir så lycklig, härligt att se henne gå fram till de andra viftade på svansen, och nu stannar hon kvar inte bara snor åt sej godiset. Idag var det personer som hon bara träffat en gång, för någon vecka sen. Känns verkligen så bra, kan knappt tro det. Ingen lydnad för henne idag tyckte det räckte så bra med prestationen i skogen.
 Jacki, jag har sagt det innan, hon verkligen älskar detta.  Något  Riktigt snyggt skick, tror jag man kan säja, men ena gången ville hon inte  ta rullen,. Ut igen och in som ett jehu, med rullen. Fina tösen.
 Litet lydnadspass på klubben, efter lyckats väcka (glömde klickern) henne riktigt bra. MEN det kan inte vara perfekt, idag tvekade hon på metallen, J--LA skit, förbannat också, vad i hela friden ska jag GÖRA. Lite misstänker jag iof löp på g, men tycker det är lite tidigt. Men hennes sätt  pekar dit. Är väldigt nonchalant  och kommer mycket tveksamt på inkallningen, typiska tecken på löp när det gäller Jacki.  Nu måste jag verkligen ha upp henne i varv nästa gång vi apporterar metall och  på inkallning. Ska försöka lura henne.
   Nu är det helgvila, inte utan att det tar på krafterna på oss alla. Vovvarna har redan slocknat men vaknar nog när det blir mat..........Även Swea som faktiskt äter bra fortfarande, tror t.o.m.att hon har lagt ut lite.

Inga kommentarer: