lördag 25 juni 2011

Midsommarbukett

Vår midsommarbukett, mer blomster än så blev det inte. Efter förra årets planer på midsommarstång och grejor, för att sen tidigt på em hamna på sjukhuset, vågade jag inte utmana ödet. En trevlig kväll, lugnt och sansat med midsommar mat som är något jag verkligen gillar.

 Mer istället om vår träning Swea o jag, mot alla odds lyckades jag övertala min mamma att följa med. Hon som annars har tusen och en ursäkter för att slippa åka hemifrån?! Jobbigt och omständigt och det kunde ju faktiskt bli regn!, men det finns en jättefin altan med TAK sa jag.  Så jösses vad förvånad jag blev när hon på morgonen ringde och sa :Jag följer med,
 Hon har inte varit med och tittat någon gång och vet inte mycket om vad vi sysslar med. Med oss var också Lisbeth och Lotus.
 Vi kom i god tid som vi brukar, rastade hundarna och skulle slå oss ner för att studera Monas träning.
Men Mona tyckte vi kunde börja eftersom vi nu var redo.
 OK! Vad vill du vi ska titta på idag? den stående frågan som ibland är ganska svår att svara på, trots att jag försöker fundera och planera.  Men denna gången var jag väl förberedd " vi tar det försiktigt och tittar vilket humör Swea är på eftersom hon löper. Jag ville att vi skulle gå igenom de moment vi tränat .
 Swea var på ett härligt humör och ville verkligen jobba, till skillnad från tidigare i veckan, då hon varit lite avslagen. Hon visade Mona ett riktigt snyggt frittfölj som vi fick massor av beröm för!!!YES!!! Lite smådetaljer att finslipa och tips om hur det ska gå till. Jag berättade att jag nästan hade anmält till en tävling om 3 veckor men tyckt att det gick inget vidare innan i veckan så jag avstod. "Jamen då tittar vi på det". Och vi gick igenom det mesta i ettans program och se där då fick jag lite mer att finputsa, för vi brukar inte träna tävlingsmässigt, tyvärr. Men ännu fler tips och ideer. Mona berättade hur hon hade gjort och givetvis ska vi försöka följa hennes kloka råd. Hon höll med om att 3 veckor var kort tid att få rätt på dessa grejor, kanske det hade gått. Nu chansar vi inte utan satsar på en ev. start om ca 1½ mån. vilket kan vara ganska rimlig tid att träna på.
 Vi har återigen tagit några ganska rejäla kliv framåt, det är så kul och Mona som flera ggr upprepade hur trevligt det friföljet såg ut, och det ni! känns verkligen som beröm, då hon inte delar ut beröm bara sådär till höger och vänster. Inte bara friaföljet har blivit bättre utan apportering, ståkvar, ja faktiskt en hel del.
 När vi pratade efter träningen frågade jag om hon varit ute och tävlat, och det hade hon. Skäms att erkänna att jag har missat att hon och Marvin blev 3:a i SM:et.  Om 2 veckor blir det VM för deras del. Vi grattade och önskar dom lycka till.
Vi fikade och pratade lite innan hemresan och mamma fick ju erkänna att HON trodde inte Swea var så duktig, den" lilla vimsemajan". Se där! Ännu mer förvånad blev jag när hon säjer "jag följer gärna med fler gånger"

2 kommentarer:

Carina sa...

Kul att få mamma med tror de där mammorna behöver se för att förstå vad man håller på med i olika sammanhang. Duktiga Swea och du som gör framsteg för varje gång!

Eva sa...

Jättekul både med beröm och mamma!
Hos mig var det nog faktiskt mormor som var mest intresserad. Jag kör ju inte bil men hon "beordrade" morfar att också hänga med, och så for vi på utstääningar med Teddy. Väldigt trevligt!
SV Visst är flätor kul! Men ibland blir jag så slö att jag vill ha nå't som snabbt blir klart. Som nu med dessa små mössor. Fick ett toppenmönster med "korvar" som inte ens behöver mätas, bara räkna dessa. (1 v rm, 1 v am, 1 v rm som upprepas)Så'nt gillas!:) Men dina mönster är ju så underbara, det är jag sämre på erkännes gärna, har nog bara gjort 2 färgat.