måndag 1 augusti 2011

trötta hundar!


Visst är han söt  Lufsen ( Candys bror). Njuter av semestern. Jag ser likheterna mellan honom och Candy.
Här deras trötta mamma, som ibland väljer märkliga ställen för sin vila, här på min ryggsäck som ligger på en pall.
Nelli, Frida, Monika och jag har ikväll varit på hundcafe´. Mysigt med alla hundar framallt då Nelli uppförde sej hur jättebra som helst. Det blev MVG till fröken ikväll. Det känns som om hon landat och blivit lite mer vuxen, nu har hon varit hemma ca 6 mån.  Trots att det funkar bättre så önskar jag en egen matte eller husse till henne, jag känner att det finns inte riktig ork för henne.

Här har jag nog lyckats fånga de flesta som var på fiket ikväll
Här en sovande Frida ( ett trött släkte)
En vaken Frida
Och här en avslappnad Nelli. Så här såg det inte ut första gången vi var där inte andra heller, men efterhand så har hon slappnat av. Första gångerna var hon väldigt på sin vakt, skällde och morrade på alla.

Så Nelli var duktig på vår träning idag t.o.m mycket duktig. Jacki som har gått lite på sparlåga skötte sej bra, lite slarv som beror på för mycket överskottsenergi köper vi, bara det är roligt att träna.
Swea inte så bra som jag önskar så det är tabubelagt, vi har några dagar till på oss. Nu blir det nästan kris här för det är snålt med tid och jag är inte riktigt överens med mej själv hur vi ska lägga upp träningen.

1 kommentar:

Eva sa...

Vilken supersöt tröttis-Lufs! Man blir ju trött själv:)
Kul att Nelli "växer till" så bra! De mår ju så mycket bättre själva när de klarar att slappna av. (Tänker på A...)
PUSS till dem!