lördag 11 september 2010

1½ år idag

 Då har vi levt 18 mån med den här skitungen
Söta lilla yrhätta
Vildhjärna
 Sötnos
 Bara inte klokt vad tiden går 18mån. eller 1½ år. Mest bara possitivt, om vi glömmer allt hon tuggat sönder, en otroligt härlig tös att jobba med. Hon vill jobba, älskar sin träning och tror hon älskar sin matte lika mycket som jag älskar henne. Alla är väl speciella var och en på sitt sätt men Swea är ... vet inte hur jag ska säja men hon är otrolig på alla sätt. Min fina lilla Swea, ska hon nu kanske bli lite vuxen och komma över alla spöken.
 Vi tränade tidigt igår (innan min förkylning slog till ordentligt), och det gick så bra så.. Vi lägger upp träningen med mycket lek och bus, det tycker hon om. Vi letar också godis och saker.
Idag blir det ingen träning då min förkylning gör att jag inte riktigt känner för det.
Mormor Jacki har också en står del i vår fina tös, Jacki lär Swea mycket (mamma Candy ville bara va inne hos husse idag, då husse varit iväg på jobb, Candy är husses hund)
 Mina fina!
 
 Här har vi Nellie från Jackis sista kull, hon är här över helgen då det är Sofiero som gäller imorgon. Nellie är väldigt lik sin mamma och även sin halvbror Max. Hon är min skugga, vill va nära. Väldigt trevlig unge.
 Här kommer hon i badrocken efter badet.
 Så har vi då mullvadsmarodören  Jacki, hon älskar denna tiden för nu börjar mullvadarna göra sina högar igen. Hon kan ligga i evigheter och bara passa, gräva lite försiktigt. Undrar om hon har hittat någon nån , jag har aldrig sett det.
 Så passar vi också på att GRATULERA CASPER o TWIGGY , Sweas syskon och hoppas  ni  ger era mattar och hussar lika mycket glädje som Swea ger oss

3 kommentarer:

Eva sa...

Vad bra vi fick det rätt!:)
Jag har ju "bara" haft A i snart 1 år (25/9) men nog har vi upplevt en hel del...
NU börjar han bli mer godisintresserad! Toppen, för det underlättar ju träning. Han har helt enkelt inte riktigt förstått att matte kan ha nå't bra i handen när hon säger nå't...
Ögonkontakt-träningen ger ÄNTLIGEN resultat! Undrar verkligen över hans tid hos första ägare...

Sandra sa...

Grattis "skitunge" :)

Krya på dig Kylle. Så fin badrock :)

Carina sa...

Vad vore livet utan dessa skitungar? Ser med fasa fram emot när Mickan och lowa flyttar. De är något alldeles speciellt. Kram