måndag 18 oktober 2010

Glömde ju!!!

Den här fina muggen fick jag igår av Frida o Monica. På bilden ett av mina favoritmotiv Jacki, Candy o Frida. Bilden är tagen för ca 2 år sen, men fortfarande min favorit.  Tack snälla ni! så fin!

 Idag har vi testat Swea ordentligt. Först tränade vi fritt följ VÄLDIGT nära Lotus o Lisbeth. Stundtals nästan trampade vi på varandra, men Swea klarade det så mycket bättre än förväntat.
Sen satte vi Lotus o Swea ca 5m från varandra och Lisbeth kallade in Lotus, vad tror ni händer... Swea sitter kvar bara tittade lite åt Lotus och sen på mej men satt lugnt kvar till jag kallade in. Andra gången tittade hon inte ens på Lotus. Detta hade inte jag förväntat mej  MYCKET duktigt Swea.
Hoppet var också mycket bra.Språngmarsch och apportering  nöjd, men inte mer
Både Lisbeth och jag var helt överens om att hon var mycket lugnare idag än vanligt. Visst var hon explosiv men ändå mer balanserad, eller hur man kan uttrycka det. Kanske inte konstigt, hon drog spiken idag och slapp vänta i bilen.
 Plastliggning tillsammans med Gertie o Lotus 2½ min fixade vi galant idag, Gertie den  tosan var den som var mest orolig.
 Jacki fick lite lugnt men visst tränade vi bl.a. fjärren som var skitbra mot vad den brukar kunna vara.
Candy fnattade omkring och var bara lycklig,  lite inkallning som var bra.
 Med andra ord en trevlig och lyckad dag idag med.

2 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Waooo!! Vilken fin mugg.
Nästan precis en sån som vi har.
Våv från grabbarna boys!!

Eva sa...

En SÅ'N vill jag också ha! Fast kanske med något annorlunda motiv då förstås...
Pratade med en kvinna på HUND09 som satte foton på massor av olika saker. Hmmm...har nog ett visitkort nå'nstans:)