torsdag 27 januari 2011

Ännu mer Nelli


Det är inte lätt att heta Nelli här, när hela flocken ska visa hur man uppför sej. Den enda som inte bryr sej är mamma Jacki förmodligen för att hon tycker Nelli uppför sej som man ska. Annars brukar Jacki kunna tala om för sina ungar ett o annat.
efter
Så Nelli har varit här en stund blivit kammad, trimmad och fått klorna klippta, inga större protester. Förvånandsvärt mycket päls att ta bort.
före
efter

före

 Det blev inga särskilt bra ståbilder, vi får träna. Inte bara Nelli o jag även fotografen.....
 Jag har kommit fram till att jag är nog ganska nöjd med henne, med mer päls kan hon nog se bra ut. Lite bättre vinklar bak, något bättre stop, men jag tycker hon har en mycket fin kropp, bra bröstkorg och är  lite kompaktare än övriga här.
 Det går ganska bra för henne hos mamma, uppför sej väl,  men skäller lite och en viss oro på nätterna finns.
 Hon älskar när min systerdotter Mira kommer och hälsar på. Mira har varit snäll och köpt en ny fin fågel till henne, då den gamla gav upp. Hon är lite försiktig när dom möter folk på promenaderna vill gömma sej bakom mamma. Men mamma är envis och traskar omkring i byn, försöker välja de ställena som den är folk i rörelse.
 Och visst känns det skönt när hon blev glad när uppfödaren kom och hämtade henne idag. Man knyter band till de små liven.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Fin hon blev :)

Eva sa...

Så kul att se de bilderna, även om hon inte står riktigt som du vill kanske. Men mycket instruktivt för en novis på engelska som jag är när jag läste din text också.
Och lättare att se vad du menar när hon inte är fullpälsad:)
Väldigt söt är hon!
Och socialträningen ger säkert resultat.

Christina sa...

Hej! Är det Nellie som är då halvsyster till min Elsa? Vi träffades i Eslöv på en utställningsträning. jag har Elsa som är efter min egen Mindra och Pedro från kennel Cockett.
MVH: Christina Auvoja
www.mindra-och-mollys-sida.se

Kylle sa...

Ja Christina Nelli är halvsyster till Elsa.