onsdag 26 januari 2011

NR 2!!

Vår under hållning om dagarna nu är brottning. Här hälsar brottarna på varandra


rond 1 Swea lägger sej för att Wilda inte ska bli ledsen

Swea kopplar greppet för en flygande mara
Och vinner rond 2 enkelt
Lite vila inför nästa rond

Wilda går hårt ut och hoppas på vinst

Det vände fort och Swea vann på nacksving. Nu börjar det gå vilt till så matchen bröts här.  ( vilken klen hund hussen har)

 Vi har en JACKI  som tränar inför sommarens kubbmatcher.
Flera gånger när vi inte varit inne har hon slängt ut all veden som vi staplar sidan om kaminen.  Jäkla hundelände hon sitter och passar stor del av dagen och tar chansen när vi är ute. Förmodligen luktar det av möss bland veden och hon tror att hon ska fånga nån. Hon är ganska korkad ibland, får väl reklamera henne hos uppfödaren. Det gick inte hem den gången hon rullade  sej på kantarellerna jag skulle plocka. Hoppas på bättre tur denna gången.
 Annars så har Jacki o Swea avverkat varsett super bra träningspass idag.
 Swea och jag har inte tränat frittfölj och inte linföring så flitigt i vinter, vilket visade sej förra veckan. Då gick det inte alls bra inte heller i måndags. Men nu har vi lagt  lite jobb på den biten  och det har gett resultat verkar det som.   Och det verkar även som kampträningen går framåt, jag vill ju ha en hund jag kan belöna med kamp. För då blir ju belöningen hos mej och jag tycker jag får en hund som är med på hugget. Jacki är ju helt annan hund nu när vi kan kampa som belöning, mycket tuffare och mer framåt.

Jacki, ja idag gick framför övningarna ännu bättre YES, nu måste snart sitta. Och fjärrdirigeringen mycket bra.

  Nelli har det bra hos min mamma, nästa vecka när Wilda åkt hem ska jag lägga lite tid på henne och se vad hon kan.

Och då till mitt senaste projekt. En ganska ovillig modell som tillslut gonade till sej, att det ska va så omständigt är nog hennes tanke

Stjärntröja nr 2 klar och en tredje är påbörjad. Denna är lite annorlunda i modellen.

4 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vilken fin tröja och vilket jobb du måste lagt ner på den.
Sen dessutom hinna med att träna så mycket.
Hur många timmar har ditt dygn undrar matte?

Carina sa...

Så snygg Candy blev i de färgerna var väl det jag trodde=) Då har du bara tre kvar men Sammies lär nog ta lite tid;) Lowa satt och hejade på Swea som vinnare de håller ihop de där huliganerna. Kram

Eva sa...

Så kul de har!
Härligt att se när hundar har så'nt utbyte av varandra.
Fast faktiskt så busas det ibland här också, trots äldersskillnad och Js ålder.
Kan du inte lära Jacki bära IN istället?:)

Katarina sa...

Snygg tröja!!!