söndag 23 januari 2011

Wilda o Nellie

Vi passar Wilda hon är så mysig. Det känns som om hon känner sej hemma här hos oss
Något väldigt spännande ute?

Swea tröttnade fort men Wilda och Jacki håller koll. (Känner du igen stilen Anki, Wilda brås på släkten i Bjäresjö)
 Nellie, Wildas syster har flyttat hem igen, foderfamiljen har inte möjlighet att ha henne kvar.  Synd! men så är det, dom har tagit väl hand om henne. Lite ohyfsad är hon, jag vill inte ha hundar på bordet och som dessutom stjäler mat.   Men en väldigt glad och possitiv tös.
 Nellie kommer att bo hos min mamma ett tag framöver, under tiden ska jag försöka komma fram till vad som ska bli av henne. Jag hoppas på barmark så vi kan testa lite spår och se vad hon tycker om det, men det borde va ok för henne.
 Hon är i fint hull och bra form, men     

Tanken på utställning i vår flög sin kos...  Jag blir gråtfärdig när jag ser en cocker se ut  så här, det är tom kortare än när jag klippte ner Swea,( och då hade jag mardrömmar)  Tvivlar på att det ens blir utställning i sommar.

4 kommentarer:

Eva sa...

Är hon rakad dessutom?
Förstår gråtfärdigheten! Håller tummarna att pälsen ska växa snabbt:)
Fin är hon i alla fall!

Sandra sa...

Oups...ungefär som Freija såg ut efter sitt skogsrejs i Dalsland i sommras...då var det inte mycket kvar på henne heller.

Monica sa...

Hej

Vad synd att dom har lämnat tillbaka henne, hon som är en sån fin tjej. Varför har dom klippt ner henne så, så korthårig har aldrig frida varit. Konstigt. Lycka till med att hitta en ny ägare.

Inredningsgalen sa...

Men fin var hon, väldigt fina färger!!!!

Vi ses snart!
Har införsaffat ny mungkorg, som är lätt att ta på - det verkar bli utan tårar denna gången!!!


kram
Maria