måndag 10 januari 2011

Nytt År nya projekt

Jo så är det! fick en sån ide'  häromdagen. Tror det var i mitten av veckan, sen har den utvecklats. På mina promenader knäcker jag många nötter, ibland bra men även en del mindre bra. Under tiden som jag nu har tagit det lite lugnt så har jag stickat en del.
Här en del påbörjat och en del även avslutat, finns fortfarande en del strumpor som trådarna ska fästas på sen är dom klara. Påbörjade jultabletter som det bara är några få stygn kvar på. Så är det, men det brukar bli klart för eller senare.
Tillbaka till mitt nya projekt, eftersom det nu var lördag var jag tvungen att åka och köpa garn, om jag nu löste de återstående problemen så givetvis måste det påbörjas. Jag har räknat, mätt och donat (haft väldiga överläggningar med mej själv) till slut började jag sticka, för att sen riva upp, börja om, riva upp. Rev upp 5 ggr innan jag fick rätt på det. Jag har inget mönster på modellen mer än i huvudet, och jag får se efterhand hur det ska utvecklas. Mönster stickningen har jag lånat från en stickförening som jag hittade till via  helylle.se
Här har vi det, vad det ska bli är en annan historia som kommer sen
 Då undrar kanske någon sjalen? jodå den finns. Men jag är inte riktigt överens med mej själv om jag har stickat den lite för hårt. Och det känns lite jobbigt att börja om.
 
Har ju faktiskt kommit en bit på väg, trots allt annat jag har stickat nu. Sen är jag väl heller inte riktigt nöjd med färgvalet.??!
Någon träning har det inte blivit trots att jag nu mår bra igen, ibland är det bra med medicin. Idag av den enkla anledningen. IS vår lilla skottade gång är täckt med vatten och is, liknar mest skridskobana i miniformat. Imorgon ska jag om inget annat ha lite lätta övningar med Candy och Swea fömodligen inomhus. Jacki löper och har inte tid att använda sin hjärna på något som liknar träning.

5 kommentarer:

Carina sa...

Gillade färgerna mycket. Spännande med dina projekt. Pulsvärmare är bland det bästa jag provat fryser aldrig mer när jag är ute men kom på en annan grej vadvärmare i glipan mellan kängor och termobyxor=) Kramisar

Eva sa...

Det där med att försöka lösa problem under hundpromenader känns väldigt väl igen!:)
Jag kan faktiskt bli riktigt besviken ibland om jag möter någon när jag har nå't i huvudet...
Blir kul att se vad du gör! Jag är urdålig på så'nt som egna mönster så där blir jag superimponerad. Här stickas just nu alldeles vanliga tråkiga sockor...
Men stadigt "i bakhuvudet" ligger ett så'nt där mysigt ullgarn (lite fett du vet) som egentligen skulle bli en kofta med vikingaskepp men som jag vill repa och göra med amrisar istället.Oj! Ledsen jag drar iväg:))

Sandra sa...

Spännande med nya projekt :) du är ju superduktig på att sticka...grymt imponerad

Susann Larsson sa...

Önskar jag var en sån där "stickare". Är urusel på att handarbeta, jag har inte tålamod med sånt pillerijobb.

cockettsriccardo sa...

Ja det e ju roligt att ha något i händerna. Du e duktig på att sticka å sy.
Kanske starta eget å ha hemma?
Var rädd om dej .
Kram Ricco & Alfons å Towe