tisdag 4 januari 2011

blir så trött

Ja de kan jag lugnt säja, här planerar man träna, träna och träna lite till. Men än har det inte blivit särsklit mycket. Av en enda anledning astma, jag har svårt att erkänna det men mår inte särskilt bra. Kroppen får för lite syre, yrsel, huvudvärk och ont överallt, och inte mycket ork att ens gå en sväng. Det trycker och spränger i bröstet, hostar mycket i hopp om att bli av med "klumpen" som inte vill släppa in tillräckligt med luft. Idag fick jag ge mej och ringa efter nya mediciner, kommer imorgon sen tar det ytterligare 5-6 dagar innan de ger resultat.
 Försökte träna lite med Swea igår, men en överladdad Swea och en matte som inte är på hugget ger inget bra resultat inte ens det lätta momenten funkade. Man måste va skärpt för att träna med en galen, toppad hund.
Tänker vila en stund nu eftersom sömnen inte var de bästa inatt och rundan i affären var väl vad jag orkade nu.
Att det vänder så fort, från full av energi att träna så finns det inget kvar. Ska försöka ut en liten stund med hundarna, blir jag inte för varm så kan det gå en liten stund.

8 kommentarer:

cockettsriccardo sa...

Var rädd om dej!
Du har inte kol?
Så su behöver ha syrgas nu när det är så kallt?
God fortsättning å var rädd om dej!
Kram Towe , Ricco & Alfons

Susann Larsson sa...

Usch då! Stackars dej.Hoppas du snart känner dej piggare igen. Du är så flitig med att träna dina hundar, så du behöver inte ha dåligt samvete för den skull.
Krya på dej och ha det så bra.
Kram Susann, Anton o Victor.

Carina sa...

Det ska mycket till för att du ska erkänna att du inte mår bra. Var rädd om dig vännen. Slän ut en näve godiar i snön så kan vilda Swea trötta hjärnan lite. Krya på dig .kram

Grabbarna boys sa...

Krya på dig och ta det lugnt.
Gör som Carina sa, släng ut godis i snön.
Vov o Kram!

Heléne sa...

Inget vidare när man inte får luft.
Är det den kalla luften ute och sen den torra inneluften som sätter igång det hela att plåga dej?

Marie sa...

Ta det lugnt och va rädd om dig! Träningen förstörs inte av att ni tar det lite lugnt ett tag. Du tränar ju så mycket annars.
Kram!

Eva sa...

ALL sympati härifrån!!
Jag har inte astma, men känner så väl igen det där att känna sig superpigg och med massor av lust att få tusen saker gjorda ena dagen - och nästa är kroppen så OERHÖRT trött och vill ingenting utom kortast (alt. långsammast) möjliga promenader. Såååå ledsen man blir av det!
SV. Vad skönt du skrev det om tid och vimsande! Är inte ensam alltså;)

Inredningsgalen sa...

Hej du!
Hoppas det blir bättre snart!!
Vill passa på o säga gott nytt år från mig, Paul och Lufsen!
Du kan tro han är fin i pälsen ännu, passar honom perfekt med en rejäl klippning, lätt att hålla i ordning. Han o jag har övat massor skall du tror o det går bra. Får smörja o titta i munnen nu igen, som vanligt o han är så duktig när jag kammar honom, ligger fint ner o väntar på att få godis.Han är snabblärd och det måste jag ta vara på. Felet är att jag är inte så bra på att hitta på nya övningar så det blir lätt det gamla vanliga. Hoppas han står ut!

En stor kram o jag hör av mig så fort det är dags för en ny klippning!!

Maria Thorvaldson